Sklep e-commerce lub strona usługowa, aby mieć klientów muszą być widoczni w internecie. Użytkownicy wpisują konkretne zapytanie w wyszukiwarkę i oczekują, że znajdą to, co szukają. Najlepiej w szybkim tempie. Przeważnie decydują się na wejście w link, który jest najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Przedsiębiorcy, którzy oczekują wyższego miejsca w rankingu Google, płacą niemałe pieniądze agencjom lub freelancerom za wykonanie działań w kwestii pozycjonowania strony. W tym artykule dowiesz się co to jest pozycjonowanie stron w Google.
Pozycjonowanie stron www – definicja
Na sam początek wyjaśnijmy czym jest pozycjonowanie stron. SEO (Search Engine Optimization – z ang. Pozycjonowanie), to szereg procesów, mających na celu osiągnięcie przez dany serwis internetowy jak najwyższego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania, tj. rankingu Google. Ma to związek z wpisaniem konkretnego słowa kluczowego i znalezienie się na szczycie wyników zapytań. Pojęcie pozycjonowania strony internetowej jest związane z marketingiem internetowym. Wyszukiwarki internetowe są dzisiaj głównym źródłem informacji dla użytkownika. Coraz więcej osób dokonuje zakupów produktów przy pomocy internetu lub wyszukuje usługi, które na dany moment są im potrzebne.
Czynników, które mają wpływ na miejsce strony internetowej w rankingu jest około 200. Specjaliści od pozycjonowania stron www, mają za zadanie, przy odpowiedniej analizie rynku i konkurencji, przeprowadzić takie działania, aby strona była widoczna w wyszukiwarce. To, co jest istotne, to muszą one odbywać się zarówno w obrębie strony, jak i poza (czynniki on-site i off-site).
Jakie czynności podjąć przy pozycjonowaniu stron internetowych?
Przede wszystkim analiza konkurencja i dobór odpowiednich słów kluczowych, na które chcemy się wyświetlać. Jest to najskuteczniejsza forma działań w kwestii pozycjonowania strony. Treść zawarta na poszczególnych podstronach serwisu powinna być adekwatna do tego, czym się zajmujemy.
Bardzo ciężko jest się przebić do pierwszej listy wyników wyszukiwania na popularne frazy, gdzie znajdują się już sklepy internetowe od lat obecne na rynku. W tym przypadku możemy zastosować tzw. zasadę long tail. Zamiast popularnego słowa kluczowego, którym są ‘’sukienki’’, możemy używać w treści naszej strony wyrazu ‘’sukienki z długim rękawem’’. Ma ono zdecydowanie mniej liczby wyszukiwani przez użytkowników, ale pozwoli nam na szybsze osiągnięcie wyższych pozycji w rankingu.
Wpływ na miejsce strony internetowej ma również jej kondycja. Google ocenia poszczególne witryny i ich jakość. Istotną kwestią dotyczącą pozycjonowania jest jakość linków zwrotnych, prowadzących do naszej domeny, tzw. link building. Jest to zewnętrzny czynnik rankingowy. Jeśli nasz serwis posiada stały ich przyrost z dobrej jakości witryn, jest to dla Google sygnał, że treści na niej zawarte są popularne i wartościowe dla użytkownika.
Zawartość strony www, a dokładnie treść jest istotnym elementem. Warto zgłosić się do agencji marketingu internetowego, która wykona audyt SEO i zawrze w nim najważniejsze informacje. Prawidłowa optymalizacja serwisu może nawet w krótkim czasie przynieść oczekiwane rezultaty.
Reklama w internecie. Zadbaj o swoją stronę
Wśród aspektów, nad którymi trzeba się pochylić jest ogólna kondycja strony. Profesjonalny audyt SEO odpowie nam na pytania na temat szybkości ładowania strony, wersji na urządzenia mobilne, ilość i unikalność treści, poprawność kodu HTML czy nawet obecności w Social Mediach. Usprawnienie technicznych aspektów funkcjonowania strony jest istotne z punktu widzenia użytkownika. Może on się zirytować nawet na najmniejszy błąd. Niezależnie od tego, czy jest chwilowy.
Posiadając własną stronę internetową zadbajmy o to, aby czas ładowania strony był stosunkowo krótki, treść zrozumiała, zgodna z pozycjonowanym słowem kluczowym. Należy sobie zdawać sprawę z tego, że proces pozycjonowania stron www jest niemierzalny. Pierwsze efekty mogą przyjść w ciągu miesiąca albo i nawet kilku. Jedno jest pewne. Wszystkie działania mają za zadanie zwiększyć ruch na danej stronie internetowej.