narzędzia google
fot.pexels.com

Tak, jak Microsoft, tak i Google udostępnia narzędzia, które pomogą pracownikom, jak i przedsiębiorcom podczas pracy przy marketingu internetowym. Chcesz znać szczegółowe informacje na temat użytkowników? Albo sprawdzić kondycję swojej strony internetowej? Poznaj cztery narzędzia, które ułatwią Ci pracę.

Google Analytics – analityka  w…małym narzędziu

Google Analytics może zostać zainstalowany na stronie internetowej przez wklejenie odpowiedniego fragmentu kodu lub przy pomocy Google Tag Managera. Głównymi zaletami tego narzędzia jest zbieranie danych dotyczących ruchu internetowego użytkowników, analiza problemów występujących w serwisie, sprawdzanie dat kiedy strony internetowa cieszyła się największą popularnością czy możliwość przygotowania strategii marketingowej.

Aby móc z niego korzystać, należy posiadać konto Google, a następnie zarejestrować się w Google Analytics. Ta kopalnia wiedzy, jaką jest to narzędzie, pozwala śledzić ścieżki zakupowe naszych klientów i w odpowiedni sposób reagować, co może wpłynąć na późniejsze osiągane zyski. Google Analytics przedstawi nam informację na temat tego, która podstrona ma największy współczynnik odrzuceń. Ewentualna niechęć użytkownika do tej konkretnej podstrony może świadczyć o tym, że wymaga ona dodatkowej konfiguracji.

Google Analytics pomoże w realizacji celów biznesowych. Przy jego pomocy możemy śledzić konwersje i na bieżąco wyciągać wnioski z tego, jak użytkownicy zachowują się na stronie. W jednym miejscu otrzymujemy ogromną bazę danych, którą wykorzystamy na realizację sprzedaży czy zwiększenia ilości osób odwiedzających bloga.

Google Trends – śledź informacje wyszukiwane przez użytkowników

Prowadzisz własnego bloga i chcesz zwiększyć ruch na stronie? Google Trends podpowie Ci, jakie tematy są obecnie na czasie. Serwis Google udostępnia dane na temat liczby zapytań, głównych regionów czy przedziału czasowego. Dzięki temu narzędziu stworzysz najnowsze artykuły i wiadomości, których użytkownicy usilnie poszukują. Jest to darmowa wersja i alternatywa do płatnych narzędzi. Dzięki temu można przygotować strategię marketingową na przyszłość i zaciekawić udostępnianą treścią potencjalnego przyszłego klienta. Uzupełnieniem Google Trends może być również Google Keyword Planner, które pomoże dobrać odpowiednie słowa kluczowe do tworzonego tekstu.

narzędzia google
fot.pexels.com

Google Moja Firma – znajdź mnie na mapie

Naszym zdaniem jest jednym z najważniejszych elementów przedsiębiorstwa, w szczególności lokalnego. Obecnie, bardzo dużo użytkowników szuka firmy usługowej przez wyszukiwarkę Google. W kilku krokach firma może zostać dodana do listy firm Google i uzyskiwać w nich opinie, przedstawić swoją działalność, użytkownicy będą mieli łatwy dostęp do dalszych informacji na temat firmy. To świetne źródło pozyskiwania nowych klientów, którzy chcą otrzymać w szybki sposób lokalizację potrzebnej im usługi. Przy pomocy Google Moja Firma sprawdzą, gdzie jest najbliższy warsztat samochodowy, restauracja, piekarnia czy apteka.

Kalendarz Google – planuj i działaj

Ostatnim narzędziem w zestawieniu jest organizator czasu. W Kalendarzu Google zaplanujesz wydarzenie, podzielisz się dyspozycyjnością z pozostałymi członkami zespołu, a im samym pozwoli to na sprawdzenie wolnych, dostępnych terminów i dalszą realizację zadań. Zaznaczysz w nim święta państwowe i religijne czy inne okoliczności, dodasz wydarzenie z Facebook-a, utworzysz pokój konferencyjny dzięki integracji z Google Meet. To tylko niektóre z dostępnych funkcji do wykorzystania. Jest on przydatny w każdego rodzaju firmach, ale bez problemu możesz korzystać z niego również w domu.

Firma Google posiada jeszcze sporo narzędzi, które może wykorzystać każdy użytkownik. W tym artykule wymieniliśmy tylko najważniejsze z nich. W ostatnim czasie bardzo dużą popularnością cieszy się Google Pay, dzięki któremu możesz płacić za usługi telefonem lub zegarkiem oraz Asystent Google, pomocnik pomagający w wyszukiwaniu informacji i codziennych zadaniach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here