Reklama jest istotnym instrumentem w celu pozyskania klienta. Ma ona duży wpływ na to, czy nasza sprzedaż produktu lub usługi będzie większa. Niektóre firmy na reklamę przeznaczają miliony złotych. Te mniejsze, które nie posiadają takich budżetów, aby reklamować się w telewizji lub u znanych influencerów, mogą skorzystać z innych kanałów dystrybucji treści. Oto kilka przykładów, które pomogą Ci w dotarciu do klienta.
Media społecznościowe odgrywają bardzo dużą rolę w strategii biznesowej wielu firm. Dziś, jadąc autobusem, czy budząc się rano sięgamy po telefon. Pochłaniamy w tym czasie niezliczoną ilość treści. Według badań Ipsos, przedsiębiorstwa z branży badań i konsultingu, blisko połowa Polaków sięga po swojego Smartfona zaraz po przebudzeniu. Co ciekawe, według tego samego raportu, ponad połowa naszego społeczeństwa, ma telefon przez ponad 13 godzin pod ręką w ciągu doby. Dlatego coraz więcej firm ma świadomość, jak istotne są social media w życiu każdego człowieka.
Instagram, którego właścicielem od 2012 roku jest Facebook, to fotograficzny serwis społecznościowy, który umożliwia swoim użytkownikom edycję zdjęć czy filmów oraz udostępnianie ich w innych portalach społecznościowych. Co roku użytkowników Instagrama przybywa. Jest ich już ponad miliard.
To pierwsze narzędzie, dzięki któremu firmy mogą dotrzeć do klientów. Bardzo często zdarza się sytuacja, że osoba, która ma już nawet kilkadziesiąt tysięcy obserwujących, zawiera umowę partnerską z jakąś marką. Według informacji, które można znaleźć w internecie, za zrobienie zdjęcia i umieszczenie go na Instagramie, popularni influenserzy mogą otrzymać od 10-20 tys. złotych. Oprócz samych zdjęć, dużą popularnością wśród użytkowników cieszą się tzw. relacje – Insta Stories. Pozwala to na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Jest kolejnym serwisem społecznościowym. Według statystyk posiada on 2,5 miliarda użytkowników, którzy są aktywni w skali miesiąca. To ogromna ilość, znacznie przewyższająca tych korzystających z Instagrama.
Firmowe konta na Facebooku posiadają opcję promowanych postów. Ma to na celu promowanie marki, ale również zwiększenie sprzedaży. Bardzo przydatną opcją jest Menedżer Reklam, gdzie możemy ustawić opcje, na których nam zależy, m.in. grupę odbiorców, określić miejsce wyświetlania reklamy czy wybrać format. Reklama oczywiście jest płatna. Dlatego wymagane jest ustalenie konkretnego budżetu na jej przeznaczenie.
Alternatywą dla płatnej reklamy mogą być specjalne grupy na Facebooku. Należy jednak pamiętać o tym, że często w takich grupach znajdują się administratorzy pilnujący porządku. W razie złamania regulaminu grozi wyrzucenie z członkostwa. Dlatego istotne jest, aby reklamować swój produkt w sposób dość naturalny i nie przesadzać z jego ilością. Może wtedy przynieść to pozytywny skutek i wzrost liczby odwiedzających witrynę.
Youtube
Serwis, który być może ma największy wpływ na sprzedaż i promocję marki. Dlaczego? Człowiek jest wzrokowcem, dlatego reklamę, którą widzimy zapamiętamy bardziej, niż formę tekstową. Popularni Youtuberzy bardzo często promują jakiś produkt na swoim kanale. Bywają i tacy, którzy tylko z tego się utrzymują, dodając każdy filmik z recenzją nowego produktu.
Gdy widzimy fizycznie ten produkt i to, w jaki sposób on działa, nabieramy wtedy większego zaufania i zwiększają się tym samym szanse na jego zakup. Słowo ‘’testowane’’ jest tutaj adekwatne. Niestety, nie zawsze w sklepach stacjonarnych mamy taką możliwość. Tym bardziej, że ocena sprzedawcy, który przedstawia nam produkt z reguły jest pozytywna.
Wybór jednego kanału social media nie jest oczywisty. Promować swoją firmę można nawet na wszystkich trzech kanałach. Warto pamiętać o tym, że stawki, które życzą sobie influenserzy, różnią się od kanału dystrybucji, liczby użytkowników bądź wyświetleń czy ilości obserwujących i subskrypcji. Mimo to, opłaca się przetestować każde z nich, aby sprawdzić jakie będą efekty reklamy w internecie.