reklama w internecie
fot.pexels.com

Każdy posiadacz strony internetowej lub sklepu wie, jak istotną rolę odgrywa reklama w internecie. Dzięki niej, może dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, którzy zdecydują się odwiedzić jego witrynę. W przypadku blogerów, pozwoli to na zwiększenie ilości użytkowników, którzy czytają jego treść. Natomiast sklepom internetowym zwiększy szanse na uzyskanie większej ilości przychodów. Na co zwrócić uwagę, decydując się na marketing internetowy?

Pozycjonowanie stron internetowych

W wielkim skrócie jest to proces, który polega na zwiększeniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO, czyli Search Engine Optimalisation, to konkretne działania, mające na celu poprawę pozycji domeny w rankingu wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe. Dlatego treści, które umieszczamy na stronie internetowej mają znaczenie. Prawidłowo napisany tekst, wsparty słowami kluczowymi, może przynieść wymierne korzyści. Większa ilość wyświetleń strony, zwiększy szansę na dotarcie do szerszej ilości użytkowników. Ci, którzy odwiedzą naszą witrynę, mogą zdecydować się na zakup konkretnego produktu lub usługi.

Jeśli prześledzimy sobie wyniki wyszukiwania dla popularnych fraz możemy stwierdzić, że praktycznie każda witryna w TOP 10 rankingu Google jest prawidłowo zoptymalizowana. A użyte w treści słowa kluczowe są związane z wpisywanymi hasłami przez użytkowników.

Pozycjonowanie stron www, to istotny zabieg marketingowy dla osób, które prowadzą biznes w internecie. Warto zlecić taką usługę profesjonalnej agencji marketingowej. Posiada ona stosowne narzędzia, m.in. do monitoringu fraz kluczowych, na które wyświetla się witryna, sprawdzające kondycję witryny czy ilość zewnętrznych linków prowadzących do naszej strony.

google ads
fot.pexels.com

Płatne reklamy – Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords), to system reklamowy, dzięki któremu mamy możliwość emitowania reklam tekstowych, graficznych lub video. Wyświetlają się one poniżej, powyżej lub obok wyników wyszukiwania, a także w karcie ‘’Zakupy’’ i w Mapach Google. Znajdziemy je również u partnerów sieci wyszukiwania Google. Są nimi inne strony znajdujące się w wyszukiwarce, Google Video czy lub innych.

Z tymi reklamami spotykamy się niemal codziennie. Zauważalne jest to szczególnie, gdy przeglądamy naszą ulubioną stronę internetową. Banery graficzne lub tekstowe są właśnie reklamami Google Ads. Dostrzec je możemy również na platformie Youtube.

Ustawienia reklam Google Ads mogą być zaawansowane. W zależności od preferencji możemy je wyświetlać osobom w konkretnych lokalizacjach czy różnych językach. Ważne jest, aby w treści reklam, nagłówkach, użyć konkretnych słów kluczowych, którymi posługują się użytkownicy szukający danego produktu lub usługi. Zdecydowanie zwiększy to szansę na odwiedzenie naszej strony internetowej.

Marketing szeptany

To kolejna forma reklamy w internecie. Ma on za zadanie dotarcie do potencjalnych klientów z informacją marketingową. Polega on na naturalnym wywoływaniu dyskusji w sieci na temat danego produktu, marki lub usługi. Marketing szeptany może być prowadzony zarówno przez osobę zajmującą się oficjalnym kontem w Social Mediach danej marki lub zwykłe konta użytkowników. Mogą one przybierać formę fikcyjnych kont, stworzonych na potrzeby promocji.

Często nasze decyzje zakupowe opierają się na opiniach, które zaczerpnęliśmy w internecie. To, czy dany produkt jest dobry i warty polecenia, dowiadujemy się od użytkowników. Niektórzy rzeczywiście zakupili ten produkt i podzielili się opinią na jego temat w sieci. Istnieją jednak takie, które zostały stworzone tylko na potrzeby marketingu szeptanego. Dobrowolne i spontaniczne rozmowy ‘’szeptaczy’’ mogą wywrzeć na marce pozytywny efekt. Warto jednak być ostrożnym w zamieszczaniu komentarzy. Powinny one wyglądać naturalnie i nie wzbudzać podejrzeń innych użytkowników.

To tylko cześć wiedzy na temat marketingu internetowego. Ich całość polega na znacznie szerszych działaniach. Przed jego rozpoczęciem należy oszacować budżet, którym możemy dysponować chcąc reklamować się w internecie. Jedno jest pewne – zwiększy to widoczność witryny w wyszukiwarce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here