Czas pandemii koronawirusa zmienił całkowicie strukturę wszystkich firm. Część z nich przeszła całkowicie na pracę zdalną, szczególnie te, których praca opiera na dostępnie do komputera internetu. Praca w domu do coś innego, niż siedzenie 8 godzin w biurze. Co zrobić, aby móc efektywnie pracować, gdy nie stoi nad nami szef? Poznaj pięć narzędzi do pracy zdalnej, które pomogą Tobie w usprawnieniu i organizacji stanowiska pracy.
Google Hangout
Pierwszym z takich narzędzi jest to udostępnione przez Google. Komunikator internetowy, który przeznaczony jest do wysyłania wiadomości i rozmów video. To bardzo przydatny instrument, dzięki któremu będziemy w stałym kontakcie z naszym zespołem. Pozwoli to na ciągłość pracy i ewentualne nieporozumienia. Spotkania całej firmy za pomocą telekonferencji video może odbywać się nawet do 25 osób, zaś w samym czasie może uczestniczyć maksymalnie 150 osób.
Platforma komunikacyjna od Google to świetne narzędzie do spotkań całego działu liczącego kilka osób. Wystarczy stworzyć specjalny pokój i wysłać link do zaproszenia dla gości. Spotkania video będą tak samo efektywne, jak te, które dotąd przeprowadzaliśmy w biurze.
A co, jeśli nie mamy komputera? Google Hangout dostępny jest również jako aplikacja na smartfony. Wystarczy pobrać ją z Google Play i zainstalować na swoim telefonie. W ten sposób dołączymy do spotkania gdziekolwiek jesteśmy.
Dodatkowym rozwiązaniem, o którym warto wspomnieć, jest możliwość organizowania prezentacji i webinarów. Udostępniając cały ekran uczestnikom spotkania przedstawimy to, co dla nich przygotowaliśmy. Jest to też forma spotkań biznesowych z potencjalnymi klientami. W czasach, gdy istnieją ograniczenia w kwestii przemieszczania się i kontaktów międzyludzkich, rozwiązanie to wydaje się idealne.
Slack
To kolejny komunikator, tylko że do pisania wiadomości tekstowych. Umożliwia na dzielenie się pomysłami z zespołem w danej chwili. Może zostać używany zarówno na komputerze, jak i telefonie. Jest to darmowa usługa, przechowująca wszystkie dane w chmurze. Oprócz wiadomości tekstowych, Slack oferuje wysyłanie multimediów.
Narzędzie to pozwoli na sprawniejszą komunikację w przypadku codziennych spraw. Masz pytanie do członka zespołu? Wystarczy napisać do niego bezpośrednio. Dużą zaletą Slacka jest możliwość tworzenia grup, a w przypadku głównego kanału, możliwość oznaczenia konkretnej osoby. Dostaje ona wtedy powiadomienie, co skutkuje zmniejszeniem chaosu i natłoku informacji.

Trello
Jesteś osobą, która lubi organizację i zapiski w kalendarzu? Lub umieszczasz na karteczkach samoprzylepnych zadania, które musisz wykonać? Zamienisz to na narzędzie w Twoim komputerze. Trello służy do planowania projektów i zadań. Dzięki niemu nic nam nie umknie. Możemy ustawić konkretny termin zrealizowania tego, co sobie założyliśmy. Jeśli pracujesz z grupą osób, każda z nich uczestniczy w zadaniu. Ustawienie przypomnienia, na godzinę lub dzień przed zakończeniem projektu jest dodatkowym atutem tego narzędzia.
Wszystko w jednym miejscu, bez zaśmiecania biurka. Trello ułatwi Tobie zrealizowanie celów projektowych i przyspieszenie ich zakończenia. Zyskuje ono coraz szersze grono odbiorców, którzy chwalą sobie współpracę opartą na organizacji pracy.
Dropbox
Jeśli w Twojej firmie brakuje Dropboxa lub innego narzędzia działającego w chmurze, powinieneś zgłosić ten fakt na kolejnym spotkaniu zespołu. Umożliwia ono umieszczanie plików, do których dostęp może mieć cała firma. Unikniemy w ten sposób pisania kolejnych maili. Wszystko będzie w jednym miejscu – raporty, sprawozdania, ważne pliki Excel, Word czy zapisane w formacie PDF. W każdej chwili masz dostęp do określonego pliku. Należy liczyć się z tym, że większa pojemność, to konieczność zakupu pakietu.
Oczywiście tych narzędzi jest znacznie więcej. Wymienione w tym artykule, to tylko jedne z najważniejszych i polecanych przez pracowników. Istnieją inne, które działają w ten sam sposób, dlatego nie musisz opierać się na tych najbardziej znanych. Sprawdź, jak działa każde narzędzie i podejmij decyzję, czy zostanie z Tobą na dłużej.