Obserwując ludzi, którzy odnieśli sukces w biznesie, wielu innych marzy o pójściu w ich ślady. Droga ta, mimo że pozornie już przetarta, nie jest jednak wcale taka prosta, a od najlepszego nawet pomysłu do jego realizacji, prowadzi często kręta i długa ścieżka. Jak się zatem nie zgubić? W jaki sposób zacząć? Pierwszym krokiem ku mądremu zarządzaniu własnym sukcesem może się okazać sięgnięcie po autorytety. A w tym nie ma nic lepszego od audiobooków.
W serwisie Storytel baza książek audio mówiących o biznesie stale rośnie. Ilość czytelników zainteresowanych tematem również. Być może dlatego platforma postawiła na twórców, którzy faktycznie mają coś do powiedzenia, a ich historie niejednokrotnie mogłyby posłużyć za scenariusz dobrego filmu.
Skoro już o filmach mowa, jedną z ciekawszych pozycji wśród audiobooków biznesowych jest „Netflix. To się nigdy nie uda”. Patrząc na tytuł, niejeden z nas uśmiechnie się pod nosem. W końcu jak mogłoby się nie udać? Przecież to pomysł na wagę złota, jeden z najlepiej prosperujących serwisów streamingowych naszych czasów. A jednak! Marc Randolph pokazuje w książce trudną i mozolną drogę, jaką przebył od czasów, w których królowały jeszcze wypożyczalnie kaset, a przeniesienie tego biznesu do świata online wydawało się mrzonką i kaprysem, niemożliwym do zrealizowania. Dziś, przy prawie dwustu milionach subskrybentów, Netflix nie ma sobie równych i wydaje się, że jego sukces był przesądzony od początku. Trudno sobie wyobrazić codzienność bez tej platformy. Historia jej powstania udowadnia, jak ważne z biznesie są samozaparcie, wytrwałość i intuicja.
Co jednak z pierwszym milionem? Czy rzeczywiście trzeba go ukraść, jak mawia słynne powiedzonko? Nic bardziej mylnego. Jakub B. Bączek, słynny mówca motywacyjny, były sportowiec i twórca teorii dziesiątek mini emerytur, opowiada, że warto iść pod prąd, aby zarobić więcej i szybciej, niż utartymi schematami. Jego książki sprzedają się falami, podobnie jak bilety na wystąpienia publiczne, podczas których skutecznie motywuje i podnosi morale setek ludzi. „Zarobić milion, idąc pod prąd” okrzyknięto fenomenem 2015 roku, a obecnie można jej wysłuchać również w wersji audio, aby mogła inspirować w każdym miejscu i o każdym czasie, kiedy tylko przyjdzie nam na to ochota. Nauka budowania przychodów pasywnych od podstaw nigdy nie była tak łatwa.
Storytel oferuje jednak nie tylko pozycje stricte biznesowe, bo i sukces pisany jest wieloma czcionkami. Jedną z najbardziej docenianych pozycji w tej dziedzinie jest „Sztuka wojny”, która w teorii niewiele ma wspólnego z rynkiem finansowym czy prowadzeniem działalności. Ma jednak jeden, zasadniczy atut: wspaniale pokazuje strategię, jako klucz do sukcesu na każdym polu. Trudno się nie zgodzić, ponieważ bez strategii działania, żaden biznes nie przetrwa próby sił.
Próbując wypłynąć na fali sukcesu własnego pomysłu, warto sięgać po rzetelne, sprawdzone źródła wiedzy. Doświadczenia liderów wielkich korporacji, twórców internetowych czy start-upów, mogą zmienić perspektywę na lepszą, bardziej efektywną i przede wszystkim skuteczną.