harmonogram pracy
fot.pexels.com

Masz zbyt wiele na głowie? Nie możesz zapamiętać pilnych spraw? Dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie harmonogramu pracy, czyli coś w rodzaju listy zadań, które musisz wykonać. W dobie rozwoju technologii, aplikacje oferują nam szeroki wachlarz zastosowań, aby usprawnić naszą pracę. Sprawdź, co możesz wykorzystać do poprawienia swojej efektywności oraz organizacji pracy i niekoniecznie będą to leki na pamięć.

Aplikacje w telefonie i w laptopie

Zapomniałeś przygotować oferty dla klienta, spóźniłeś się na spotkanie, bo dowiedziałeś się o nim chwilę przed lub nie dokończyłeś ważnego zadania. To najczęstsze sytuacje w pracy, które mają osoby mało zorganizowane i posiadające dużo spraw na głowie. Rozwiązaniem na te problemy będzie zapisanie wszystkich tych rzeczy w telefonie, najlepiej w dostępnej aplikacji. Nasz smartfon mamy zawsze w kieszeni czy torebce przy sobie. Jest ważny projekt do skończenia, a jego termin mija za kilka dni? Ustaw przypomnienie na dzień przed. Tak, aby Twój telefon pamiętał o tym wydarzeniu i w odpowiednim czasie zakomunikował, że zbliża się jego ostateczny termin.

To samo tyczy się pracy przy komputerze. Istnieją specjalne narzędzia, w których możesz umieścić przyszłe wydarzenia i ustawić wiadomość mailową w celu przypomnienia. Dzwonił potencjalny klient z prośbą o przesłanie oferty? Zaznacz to w kalendarzu od razu po zakończeniu rozmowy. Pozwoli to na większą dyscyplinę i zorganizowanie i nie spowoduje niepotrzebnego zamieszania i pretensji z jego strony o brak kontaktu.

Popularne karteczki nadal są przydatne

Jeszcze przed tym, jak zostały stworzone narzędzia do organizacji pracy w postaci aplikacji, popularną formą ‘’przypominajek’’ były kolorowe karteczki. Każdego dnia rano lub pod koniec pracy sporządź listę swoich zadań. Na jednej kartce umieść jedno zadanie. Naklej je na biurko lub w widocznym miejscu na ekranie monitora, oczywiście nie zasłaniając treści, która się na nim zajmuje. Wykonałeś zapisane zadanie? Skreśl je i wyrzuć do śmieci. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego zamieszania i będziesz miał wszystko pod kontrolą, bez konieczności pracy po godzinach i nadrabiania zaległości.

Stwórz plan dnia od A – Z

Wprowadź do swojego życia pewne zmiany, które z czasem przejdą w życiowy nawyk. Staraj się codziennie budzić i zasypiać o tej samej godzinie. Wyćwiczenie w ten sposób swojego organizmu powoduje, że nie odkładamy niczego na później. Jest to szczególne podczas pracy zdalnej, gdzie możemy sobie pozwolić na trochę więcej luzu. Możesz go stworzyć na kartce, jak i korzystając chociażby z narzędzia Microsfot, które oferuje specjalny szablon z Planem dnia.

harmonogram pracy
fot.pexels.com

Pracuj mniej, ale efektywnie

Bardzo duży wpływ na naszą pracę ma zmęczenie. Pracujemy coraz więcej, często korzystając z nadgodzin. Aby móc zyskać dodatkową energię, rzeszę pomysłów i zapał do pracy, potrzebny jest odpoczynek. Staraj się robić krótkie przerwy między zadaniami. Wyjdź na spacer z psem, zjedz porządny posiłek, dbaj o nawodnienie. Po godzinach pracy pójdź pobiegać, a wieczorem zrelaksuj się przy serialu lub książce. Nasz mózg też musi czasami zwolnić i naładować dodatkowo ‘’baterie’’. Dzięki temu staniesz się bardziej produktywny i nie będziesz musiał przesuwać realizacji konkretnego zadania, co spowoduje zaburzenie harmonogramu pracy.

Wykorzystaj czas, w którym więcej spędzasz go w domu. Staraj się dokształcać również na temat wiedzy o organizacji stanowiska pracy i tworzeniu jej harmonogramu. Wśród dostępnych tytułów książek, polecanych przez czytelników są ‘’Najpierw rzeczy ważniejsze’’ i ‘’ 7 nawyków skutecznego działania’’ – Stephen’a Covey’a. Opowiadające o tym, jak radzić sobie z natłokiem obowiązków i wyzwań, przed którymi stoimy. Dowiesz się dzięki im, jak porządkować sprawy i robić więcej w krótszym okresie. Zarządzanie czasem jest to jedna z kluczowym umiejętności każdego pracownika. Pracodawcy doceniają to, że osoba pracująca w firmie jest dobrze zorganizowana i wywiązuje się z każdego zadania, które zostało jej powierzone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here