google ads
fot.pexels.com

Będąc przedsiębiorcom lub posiadając sklep internetowy istotną kwestią jest reklama w internecie. Dziś ten kanał informacji umożliwia szereg rozwiązań, które sprzyjają promocji marki czy sprzedaży produktu. Jeśli chcemy, aby nasza firma lub e-commerce istniał w internecie, konieczne jest posiadanie budżetu na reklamę. Jedną z nich jest reklama Google Ads, dawniej Adwords.

Google Ads inaczej reklama płatna

Promocję w internecie możemy prowadzić na dwa sposoby, poprzez pozycjonowanie strony internetowej lub reklamę płatną. Ta druga opcja polega na posiadaniu konta w systemie reklamowym Google, które pozwala na wyświetlanie tzw. linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, a także na stronach partnerów w obrębie programu Google AdSense.

W ciągu ostatnich kilku lat Google znacząco rozwinął działanie kanału promocji jakim jest Google Ads. Funkcje, z których skorzystamy są zaawansowane. Za pomocą systemu reklamowego możemy budować i zarządzać kampaniami reklamowymi, które będą wyświetlały się w wyszukiwarce lub stronach internetowych. Pojawiają się one w postaci reklam tekstowych, graficznych czy video. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy potencjalny klient – użytkownik kliknie w reklamę i pojawi się w chwili wyszukiwania przez niego produktu lub usługi.

Google Ads – jak działa?

Tworzenie kampanii reklamowych musi zostać poprzedzone dokładną analizą. Służy do tego między innymi Planer słów kluczowych. To właśnie w tym narzędziu znajdziemy informacje na temat ilości wyszukiwani konkretnej frazy kluczowej. W ten sposób wybierzemy słowa kluczowe, na które będzie wyświetlała się reklama Google Ads. Płatna reklama różni się od działań dotyczących pozycjonowania strony w wynikach organicznych. Na efekt pracy w przypadku SEO możemy czekać nawet kilka miesięcy. W przypadku Google Ads wyniki widoczne mogą być natychmiast po uruchomieniu kampanii. Dzięki temu nasza witryna może zostać zauważona szybciej przez użytkowników.

Linki sponsorowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania na górze i na dole. Dawniej mogliśmy je dostrzec również po prawej stronie, jednak Google zrezygnowało z tego rozwiązania. Odpowiednio przygotowana reklama przez specjalistę zawiera słowa kluczowe, które wpisał użytkownik, a także opis (description), zachęcający do wejścia na stronę.

reklama płatna
fot.pexels.com

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Istnieje kilka modeli płatności za reklamy. Najpopularniejszym z nich jest koszt za kliknięcie. Nasz baner reklamowy wyświetla się bezpłatnie. Płacimy tylko wtedy, gdy użytkownik zechce kliknąć w nasz link, który prowadzi do strony.

Pozostałe formy płatności związane są z ilością wyświetleń (płatność za 1000 wyświetleń), ulepszony CPC (algorytm Google sam ustala górną granicę za kliknięcie, aby zwiększyć liczbę konwersji), CPA (reklamodawca deklaruje maksymalny koszt za kliknięcie, a algorytm maksymalizuje konwersje). Same stawki są silnie uzależnione od tego, jaka panuje konkurencja w naszej branży.

Reklamy, jakie mogą wyświetlać się w sieci reklamowej, zależą od miejsca występowania, a są nimi:

  • Kampanie w sieci wyszukiwania,
  • Kampanie w sieci partnerskiej,
  • Kampanie video,
  • Kampanie produktowe,
  • Kampanie promujące aplikacje,
  • Kampanie Smart.

Podczas procesu tworzenia reklam, Google podpowiada nam jakie celów oczekujemy po jej uruchomieniu. Jeśli jest nim zwiększenie liczby wizyt na stronie, uzyskanie więcej połączeń telefonicznych czy wzrost wejść na stronę naszego sklepu internetowego, to algorytm skupiał uwagę właśnie na tych aspektach.

Cały system jest na tyle inteligentny, że reklama może zostać skonfigurowana w taki sposób, aby wyświetlała się tylko dla określonej grupy odbiorców. Precyzyjne określenie i dobranie słów kluczowych wpłyną na to, że naszym produktem zainteresują się tylko ci klienci, którzy szukają właśnie go poprzez wpisanie hasła w wyszukiwarkę Google.

Funkcji przy tworzeniu reklam Google Ads jest wiele. Z pewnością jest to szybszy sposób na reklamę w internecie i dotarcie do potencjalnego klienta, niż sukcesywne pozycjonowanie strony. Warto jednak zastanowić się, czy jednocześnie nie korzystać z obu kanałów promocji, gdyż w przyszłości oba mogą przynieść wymierne korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here